Pressemeddelelse af 1. marts 2011 fra Trans-Danmark om transhøringen på Christiansborg den 14. marts 2011.

Trans-Danmark
Den 1. marts 2011 udsendte Trans-Danmark en pressemeddelelse underskrevet af Irene Haffner om høringen på Christiansborg den 14. marts 2011 om transkønnedes forhold.

Program mm. for høringen.
Tilmelding til høringen sker til Irene Haffner via e-mail haffner26@msn.com.

Pressemeddelelsen gengives herunder

TRANSKØNNEDE VIL HØRES PÅ CHRISTIANSBORG
Høring om transkønnedes forhold, Christiansborg
Mandag den 14.3.2011 / kl. 12.30 – 17.00
Fællessalen

Der er lagt op til en historisk begivenhed, når et stort set samlet transmiljø møder op til den første høring i Danmark om forholdene for den lille udsatte minoritet, som de transkønnede udgør. Det sker når de transkønnedes foreninger og grupperinger mødes med politikere, institutioner og andre organisationer til en høring mandag den 14. marts 2011 på Christiansborg.

At det sker på Christiansborg er et signal om at tabuernes tid er forbi, og at de transkønnede ønsker en seriøs dialog om deres forhold i dagens Danmark.

En lang række organisationer og institutioner har meldt deres ankomst, og Christiansborg vil måske for første gang opleve en stor forsamling transkønnede møde op for at høre debatten om de forhold der er lagt ud til høring.

Det handler om grundlæggende livskvaliteter for en minoritet, som stadig betragtes som afvigende og syge, og stadig er i front når det gælder diskrimination og hadforbrydelser og fordomme.

Samfundets stramme kønsopdeling og kønsfordomme er til debat, og høringen har til formål at skabe dialog imellem dem der fastsætter reglerne og dem der skal leve med dem.

Høringen er arrangeret af Landsforeningen for transvestitter og transseksuelle, Trans-Danmark og LGBT Danmarks T-Gruppe.

I høringen deltager også foreningerne Sabaah og Blus, samt transgrupperingen Gender Pioneers.

Pressen er velkommen!

Irene Haffner – 97997701