Pressemeddelelse af 1. marts 2011 fra Trans-Danmark om transh√łringen p√• Christiansborg den 14. marts 2011.

Trans-Danmark
Den 1. marts 2011 udsendte Trans-Danmark en pressemeddelelse underskrevet af Irene Haffner om h√łringen p√• Christiansborg den 14. marts 2011 om transk√łnnedes forhold.

Program mm. for h√łringen.
Tilmelding til h√łringen sker til Irene Haffner via e-mail haffner26@msn.com.

Pressemeddelelsen gengives herunder

TRANSK√ėNNEDE VIL H√ėRES P√Ö CHRISTIANSBORG
H√łring om transk√łnnedes forhold, Christiansborg
Mandag den 14.3.2011 / kl. 12.30 – 17.00
Fællessalen

Der er lagt op til en historisk begivenhed, n√•r et stort set samlet transmilj√ł m√łder op til den f√łrste h√łring i Danmark om forholdene for den lille udsatte minoritet, som de transk√łnnede udg√łr. Det sker n√•r de transk√łnnedes foreninger og grupperinger m√łdes med politikere, institutioner og andre organisationer til en h√łring mandag den 14. marts 2011 p√• Christiansborg.

At det sker p√• Christiansborg er et signal om at tabuernes tid er forbi, og at de transk√łnnede √łnsker en seri√łs dialog om deres forhold i dagens Danmark.

En lang r√¶kke organisationer og institutioner har meldt deres ankomst, og Christiansborg vil m√•ske for f√łrste gang opleve en stor forsamling transk√łnnede m√łde op for at h√łre debatten om de forhold der er lagt ud til h√łring.

Det handler om grundlæggende livskvaliteter for en minoritet, som stadig betragtes som afvigende og syge, og stadig er i front når det gælder diskrimination og hadforbrydelser og fordomme.

Samfundets stramme k√łnsopdeling og k√łnsfordomme er til debat, og h√łringen har til form√•l at skabe dialog imellem dem der fasts√¶tter reglerne og dem der skal leve med dem.

H√łringen er arrangeret af Landsforeningen for transvestitter og transseksuelle, Trans-Danmark og LGBT Danmarks T-Gruppe.

I h√łringen deltager ogs√• foreningerne Sabaah og Blus, samt transgrupperingen Gender Pioneers.

Pressen er velkommen!

Irene Haffner – 97997701